11 Mayıs 2017 Perşembe

Galatasaray/Özbek:Mali Yapıyı Düzeltmek İçin Çalışıyorum

Galatasaray Spor Kulübü internet sitesinde yayınlanan açıklama aşağıda bulunuyor:

 Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Dursun Özbek, Florya Metin Oktay Tesisleri'nde beIN Sports Maraton Programı Yapımcısı Şansal Büyüka'nın sorularını yanıtladı.


Başkan Özbek'in açıklamaları şu şekilde:

"ÜZÜNTÜLERİMİ PAYLAŞTIM"
Soyunma odasına inmek benim tarzım değildi. Orası sporcu ve antrenörlerin hakim olduğu, bulunduğu bir mekan. Kasımpaşa maçı sonrası çok üzüldüm. Beklediğimiz bir oyun ve skor olmadı. O üzüntü ile birlikte; bu ailenin bir parçası, kulübün başkanı olarak üzüntülerimi oyuncularla, teknik heyetle paylaşmak istedim. Biz büyük bir aileyiz. Camiamız taraftarımız çok üzüldü. Sevinçler paylaşılırsa çoğalır; üzüntüler paylaşılırsa azalır. Ben de üzüntülerimi paylaştım...

"BU DURUMDAN ÇIKMALIYIZ"
Soyunma odasında takımla konuştum. Üzüntülü bir atmosfer vardı. Kaptan Selçuk da benim çok sevdiğim, uzun süre hizmet edecek kaptanımız. Onunla da bir kez daha üzüntümü paylaşmak istedim. Önümüzde 4 maçımız daha var. Bir an evvel üzüntülü ve kaotik durumdan çıkılması için kaptanla da kısa bir konuşma yaptım.

"ÖDÜL OLDUĞU GİBİ CEZA DA OLMALI"
Galatasaray Futbol Şubesi, profesyonel bir kurum. Profesyonelliğin içinde bir sürü şartlar var. Bunlardan biri sporcular kontratla bu mesleği yerine getiriyor. Bunun içinde sabit ücret, maç başı, şampiyonluk halinde ödül var, kupa alındığında ödül var, 3 puan alındığında prim var. Dolayısıyla profesyonelliğin içinde istenmeyen sonuçlar alındığında da bir yaptırım olmasının gereği var. Bir de disiplin yönetmeliği var. Bu yönetmenliği herkese imza karşılığı veriyoruz veya evine gönderiyoruz. Her maç için sahaya çıkan oyuncuya para ödüyoruz. Yine mutabık kaldığımız disiplin çerçevesindeki yaptırımların uygulanması da doğal. Disiplin çerçevesinde yönetim kurulu karar almışsa, bunu uygularken hedef çerçevesinde ki bu hedef için önümüzdeki 4 maçta belli olacak, dikkate alınacak. Bugün istenilen performansı gösterilmemiştir. Ceza neden vardır? İnsannların hedefe giderken ödül kadar cezanın da varlığını hissetmeleri lazım. Galatasaray'ın performansıyla, camialar, yönetimler, insanlar üzülüyor. Benim oyuncularımla paylaştığım olay da bu. Olayı para konusuna indirgemek yanlış. İnsanları üzecek bir durum varsa ödül kadar cezanın da olması normal karşılanmalı...

"TUDOR İLE DEVAM EDECEĞİZ"
Yeni sezonda Igor Tudor ile devam edeceğiz. Kararımız kesin. Tudor göreve geldiğinde herhangi bir oyuncu transferi yapmadık. Kendisi de bu ligdeki bir hocaydı. Haftalık performans değişebilir bu normaldir. Tudor, Galatasaray kadrosundaki oyuncuları bilerek geldiğini düşünüyorum.

"KADRODAKİ TÜM İSİMLER ÖNEMLİ OYUNCULAR"
Galatasaray'dan başka hiçbir takım için bazı konular konuşulmuyor. Sneijder marka ve yıldız bir oyuncu. 1 yıl daha kontratı var. Devam etmesi ya da ayrılması neden konuşuluyor? Daha ligi bitirmedik... Sneijder önemli bir oyuncumuz. Elbette yıldız ve iyi futbolcularımızla devam etmek isteriz. Bazı oyuncuların inişleri ve çıkışları olabbilir. Dünyadaki her oyuncu için bu geçerlidir. Sneijder'in kalitesini ve becerilerini kimse yadsıyamaz. Bu tip yorumlara da karşıyım. Kadromdaki her futbolcu önemli oyuncu. Galatasaray formasını giyiyorsa iyi futbolcudur...

"BRUMA İLE SÖZLEŞME UZATMAYI DÜŞÜNÜYORUZ"
Bruma ile sözleşme uzatmayı düşünüyoruz. Kontratı uzatmak için menajeri ile görüştük. Görüşmeye de devam edeceğiz. Uzun yıllar hizmet edecek ve dünyadaki yıldız adaylarından birisi. 1-2 konu kaldı. Onu da halledip sözleşmeyi 4-5 sene uzatacağız.

"YENİ SEZON ÇALIŞMALARI ŞU AN YAPILIYOR"
Önümüzde 4 maç var. Igor Tudor'un gelmesi ile antrenman disiplini ve çalışma sistemi farklılaştı. Oyuncuların direnci arttı. Önümüzdeki yol projelendiriliyor. Daha çok koşan bir takım yaratmak istiyoruz. Bu çalışma şu anda yapılıyor. Yapılacak transferler de çalışmalarımızın içinde... Hoca bize bir rapor veriyor. Mevcut bir kadromuz var. Sözleşmesi bitecek ve devam eden oyuncular dikkate alınarak, bu sezonki performanslar da göz önüne alınarrak ihtiyaç listesi yapılıyor. 6-7 oyuncu ile takviye yapmayı düşünüyoruz. Savunma, orta saha, sağ-sol kanat gibi eksiklikler tespit ediliyor... Bu listeyle bağlı olarak scout ekibine bilgiler veriliyor. Hazırlanan liste hocamıza geliyor. Geçen akşam uğradım, gece 12-1'e kadar oyuncu izleniyor. Neticede bir liste çıkıyor. Geniş bir liste çıkıyor. Sonra fiyatlama çalışması yapılıyor. Karar scout ekibi, hoca ve sportif direktörümüz Cenk Ergün tarafından alınıyor. Hangisi üzerinde yoğunlaşma gerektiğine karar veriyoruz. Sistem bu...

"İYİ BİR GOLCÜ ARIYORUZ"
Şu anda Cenk Ergün yurtdışında. Golcü arıyoruz; iyi bir golcü arıyoruz. Bu Eren'in performansıyla ilgili. Eren çok önemli bir oyuncu. Dolayısıyla ikisinin yarışabileceği bir golcü üzerinde duruyoruz. Burak Yılmaz Galatasaray'da oynamış bir oyuncu. Spekülatif bir konu. Burak Yılmaz, Galatasaray'da oynamak istiyorsa o kadar önemli bir oyuncuya kim 'hayır' der.... Lukas Podolski konusunda da spekülasyonlar yapıldı. Hiçbir yerden teklif geelmemişti. Galatasaray'a sadece Japonya'dan bir teklif geldi. Onun dışında hiç resmi teklifte bulunulmadı.

"UEFA NEZDİNDE BİR TEHDİT YOK"
Futbolcu maaşlarının büyük kısmı geçmişten kalan maaşlar. Yüksek maaş ödenmiş diyerek yaptığım tenkit bireysel futbolcu bazında değil. Belli bir maaş bütçesi var. UEFA'nın tenkidi de bu yöndeydi. 40 futbolcu tutarsanız bireysel futbolcuya verdiğiniz paradan ziyade toplamda verdiğiniz rakam ön plana çıkıyor. UEFA nezdinde bir tehdit yok. Bütçe kadar para harcayabileceğiz. Kısıtlama vardı, aldığımız cezaya bağlı olarak. 65 milyon Euro limit vardı. Artık bu limitle karşı karşıya gelmeyeceğiz...

"TEMLİK EDİLMİŞ GELİRLER SERBEST KALACAK"
Galatasaray Spor Kulübü, bütünü itibariyle amatör şubeler ve futbol takımı ile birlikte 150 milyon Euro harcaması var. Gelirlere baktığınızda futbol ve amatör şubeler dahil yaklaşık bu kadar getirisi var. Peki fark nereden geliyor; zarar nasıl görünüyor? Bunu hep açıkladık. Galatasaray bankalara olan borç yükünden faizii para kullanmaktan kurtulduğu anda sıkıntısı kalmayacak. Riva'nın projeleri tamamlanmıştı. Şimdi ihaleye çıkıyorlar. Bu geliştirmelerden bir dilim gelmiş onu da banka borçlarını kapatmak için kullanmıştık. Yakın zamanda yine gelecek. Onu da banka hesaplarının kapatmak için kullanacağız. Bunu yaptığımız zaman çok önceden temlik edilmiş gelirler var. Bunlar serbest kalacak. Bugün bir kısmı serbest. Şu anda onunla dönüyoruz. Bir kısmını daha kurtarırsak kendi kasamıza girmeye başlayacak ve istenen zeminine oturtmuş olacak. Dolayısıyla para buradan gelecek.

"HATA YAPMAMAYA ŞARTLANDIK"
Bir tek amacım var. Yapacağımız transferlerle gelecek oyuncuların Galatasaray'a layık; Galatasaray'ın şanına şöhretine layık olacak futbolcu olacağını söyleyeyim. Titiz davranıyoruz. Geçmişte hatalar yaptık; bu sene benzer hatalar yapmamak üzere şartlandık. Camia transferlerden memnun olacak. Yıldız transferi yapacağız dendiğinde farklı manalara gelebiliyor. Herkesi şundan emin olsun ki Galatasaray taraftarrının memnun olduğu isimleri alacağız. Beklentileri biliyorum.

"AMACIM KULÜBE YÜK GETİRMEMEK"
Serdar Aziz'i hata olarak görmüyorum. Onu transfer ettiğimizde sağlık kontrolünden geçmişti ve sakatlığı yoktu. Milli takımda da oynadı; Osmanlı maçında sakatlandı. Cavanda'yı Riekerink tavsiye etti, faydalı olabileceğini düşündü. Onun yorumu esastı. O mevkide destek istedi. Cavanda transferinde hatalı olduğumuzu düşünüyorum. Amacım kulübü zora sokacak yük getirmemek. Bir düsturum var; bunu defalarca söyledim. Galatasaray Kulübü'ne başkanlıktaki hedefim kulübe fayda getirmek.

"MALİ YAPIYI DÜZELTMEK İÇİN ÇALIŞIYORUM"
Kendi adıma başarılı veya başarısız olarak söylemem yanlış olur. 44 yıllık bir iş hayatım var. Belli bir başarı çizgisi yakaladığımı düşünüyorum. Tüm birikimimi, kendi işimi çocuklarıma emanet ettim. Tüm mesaimi Galatasaray'a harcıyorum. Hatalarımız olmuyor mu? Oluyor.... İcraatın içinde hata olur. Mali yapıyı düzeltmek için çaba harcıyorum.

"PROJELERİMİZ KOLAY OLMAYAN İŞLER"
Kemerrburgaz, Florya, Mecidiyeköy'deki otel inşaatı, stadın irtifa hakkı, salon inşaatı... Bunlar kolay olmayan işler. Hepsinin altından kalkacağız. Sportif başarı öyle bir şey ki yapılan işler onun gölgesinde kalıyor. Sportif başarı için de inanamayacağınız kadar emek sarf ediyoruz. Bu sene talihsizliklerimiz de oldu. Hakem hataları ile kaç puan kaybettik? 'Başkan sesini çıkarmıyor' diyorlar. Başakşehir'deki kupa maçından sonra bir bülten yayınladık. Federasyon hemen 45 gün ceza kesti. Bir şey değişmedi; her gün federasyona hakem camiasına açıklama mı yapalım! Karşılaşmalara hakem atarken dikkat etmek lazım, bir ay ceza almış hakemi bizim maça veriyorlar. Galatasaray'a verdikleri zararı kendileri de dikkate almadılar. TFF konusunda soru işaretleri var ama bizim seçtiğimiz federasyona "Güvenmiyoruz" demek doğru olmaz. MHK bizim çağrılarımıza kulak asmamıştır. Dolayısıyla fazla yorum yapmanın gereği yok.

"ALGI YARATMA PEŞİNDE OLANLAR VAR"
2 seneyi dolduruyoruz. Öncesinde 7 aylık başkan yardıımcılığı dönemim var. Popülist değiliz. İşimize bakıyoruz. İki yıl önce 2800 oy ile seçildim. Riva ve Florya gibi iki kritik proje için verilmeyen yetkiyi bana verdiler. Yüzde 90'a yakın evet oyuyla... Bir yılın hesabını verdik, yüzde 80'e yakın bir oranla ibra ettiler. Camia tepkili derken bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. Bir algı yaratma peşinde olanlarla karşı karşıyayız. Bu hiçbir zaman hizmet etmekten beni alıkoyamaz.

"MEHMET ÖZBEK 16 YILDIR GALATASARAY ÜYESİ"
Mehmet Özbek Galatasaray Spor Kulübü'nün 16 yıllık bir üyesi. Daha evveli de 1986'de Dursun Özbek vardı, futbolcu. Derwall dönemi... Benim amcamın oğlu. Burada sahada öldü. Ailece Galatasaraylıyız. Mehmet Özbek de 16 yıldır genel kurul üyesi. Başkan dahi olabilecek şartlara sahip. Yönetim Kurulu'ndaki diğer arkadaşlar gibi... Kardeşim kadar yakın arkadaşlarım var. Mehmet Özbek'in Galatasaray'a hizmet etmesinin neresi tenkide değer bilmiyorum. İlk günden itibaren "Başkanın kardeşi" deniyor. Mehmet Özbek, Sportif AŞ'de yöneetim kurulu üyesi, futbolcu kimliği de vardır, kulüp yöneticiliği kimliği de vardır. Geçmişte; transferin scout ve teknik heyet sonrası akçeli işlerle ilgilendi. Dünya kadar faydası vardı. Mehmet Özbek bugün itibariyle Sportif AŞ'de yönetim kurulu üyesidir. Aynı zamanda ortağım benim. Biraz daha kendi işlerine faaliyetlerine ağırlık verecek. Florya'daki yaptığı futbolla ilgili faaliyetlerini bıraktı.

"FLORYA'DA PROFESYONEL BİR KADRO VAR"
En büyük varlığımız Florya... Buradaki işleyişe hakim olunması gerektiğini düşünüyorum. Eskiden futbolla ilgili bir Yönetim Kurulu üyesi buraya gelirdi ve buranın sorumluluğunu alırdı. Artık öyle değil. Biz de aynısını takip etmiştik. Burada profesyonel bir kadro var. Cenk Ergün ekibin başında. Direkt başkana bağlı bir sistem. Sadece başkana rapor edilecek bir sistem var...

"HER FUTBOLCU GALATASARAY'IN BAŞARISI İÇİN ÇALIŞIYOR"
Futbolcuya dayalı düzen... Böyle bir şey yok. Burada bir aile havası var. Yakıştırmalar yapılıyor. Birlikte yatıp kalkıyorlar. Forma savaşı olmaz mı? Olur... Onun haricinde başka bir şey yakıştırmak farklı bir mana çıkartıyor. Buna da katılmıyorum. Oynayan her futbolcu Galatasaray'ın başarısı için ter döküyor.

"MAAŞLARDA 90 GÜNLÜK BİR LİMİT VAR"
Maaşlarda geriden geliş var. Son olarak Mart hesaplarını kapattık. Galatasaray'a has bir şey değil sadece. FIFA kuralları gereği, sözleşmelerdeki haklar çerçevesinde 90 günlük de bir limit var. Yapılan kontratlarla ilgili zayi olacak 5 kuruş para yok. Para kulüpte kalacak endişesi de yok futbolcunun. Hiçbir zaman kontrattaki şartlardan rücu etmesi mümkün değil.

"GEÇEN YILIN HESABINI GENEL KURULDA VERDİK"
Galatasaray yapısı itibarı ile 500 senelik bir kültür birikimini hazmetmiş, 112 yıllık da bir spor kulübü. Eğitim ocağından doğmuş, ülkesine bağlı ocaktan çıkmış bir spor kulübü. Buradaki demokratik yapı bu tip düşüncelerin ortaya çıkmasına kaynak teşkil ediyor. Bunun son derece doğal olduğunu düşünüyorum. Bir buçuk ay evvel bir genel kurul geçirdik. Asıl sahip orasıı. Orada geçtiğimiz yılın hesabını verdik ve büyük çoğunlukla ibra edildik. Buna rağmen bazı arkadaşlar bunu yeterli bulmadılar. İmza toplanması ve seçime gidilmesi konusunda çalışma yapıyorlar. Buna karşı durmak, "Neden böyle oldu" diye yorum yapmak yanlış olur. Daha önce de böyle bir şeye teşebbüs edilmişti. Kötü yorumlanacak olaylar değil. Bunlar Galatasaray'ın dinamikleri içinde.

"FİKİR PAYLAŞMAK GALATASARAY'A FAYDA SAĞLIYOR"
Adnan Öztürk başkan olabilecek seviyede, eski bir yönetici. Her Galatasaraylı gibi o da başkanlık talebini bildirebilir. Son yapılan 12 saat süren Genel Kurul sonrası herkese cevap veremedim. Konuşmacıları davet ettim. "Buyurun gelin, cevaplayamadık ama sorularınız tekrar gündeme getirelim, tartışalım, birbirimizi ikna edelim" dedik. Galatasaray'ın menfaatini hangisi getiriyorsa onu yapalım dedim. Galatasaray Spor Kulübü Yönetim Kurulu, camia ve Galatasaray Ailesi bütün oldukça başarılı olur. Son yaptığım davette 51 konuşmacı vardı. Herkesi davet ettim 17 kişii geldi. 6 buçuk saat sürdü. Yuvarlak masa etrafında herkes katkı verdi. Son derece ortak fikirlere gelindi. Galatasaray'a faydası olan bence bu. Farklı düşünebilirsiniz, yönetime karşı olabilirsiniz. Buna kimse bir şey diyemez. Eğer biz fikri hür vicdani hür olmakla övünüyorsak ne yönetici ne başkan kimse bunu tenkit edemez. Eğer farklı fikirleri savunuyorsak bir araya gelip bu fikirleri tartışıp birbirimizi ikna etmek dururken medyadan, sosyal medyadan, telefonlarla yönetimi yıpratmak ve çalışamaz hale getirmek kabul edilebilir değil.

"GALATASARAY ETİĞİNDE BÖYLE BİR ŞEY YOK"
51 konuşmacıdan 45'i aleyhte Genel Kurul'u etkilemeye çalıştı. İbra olduktan sonra bu kez farklı bir boyuta iş geçti.. Telefon numaralarım internete verildi. Günde 500'e yakın küfür tehdit telefonu geliyor. Hepsini savcılığa verdim. Yakın zamanda şaşırtıcı sonuçlar çıkacak. Galatasaray etiğinde böyle bir şey yok. Galatasaray'ın kendi problemlerini bir masada oturup çözmeliyiz. Burası bir emanet; Galatasaray'ı dahha iyi günlere taşıyoruz.

"KİMSE ADAYIM DEME LÜKSÜNE SAHİP DEĞİL"
Benim görüşüm şu; Galatasaray'da ne başkanlık yapmış kişiler, ne adaylar... Bir sonraki seçimde adayım deme lüksüne sahip değil. Başkan gösterilir. Bir dahaki seçimde Genel Kurul benden memnunsa, bir şey verebilmişsem Genel Kurul aday gösterir. Ben adayım deme durumunda değilim.

"ÜYELERE SÜRE TANINDI"
Tüzüğümüz gereği olarak 6 sene aidat ödemeyen üyelerin üyeliklerinin silinmesi gerekiyor. Böyle bir talep geldi. Bir şans daha verelim dedik. Bir süre daha tanındı. Ben süratle üyelerin aidatlarını tamamlamasını ve böyle bir şeye muhatap olmamalarını isterim.

"ŞAHSIMA DEĞİL BAŞKANLIK MAKAMINA HAKARET ETTİLER"
Disipline sevk ettiğimiz birkaç kişi Dursun Özbek'e hakaret ettiği için değil; Ali Sami Yen'in koltuğu olan makama hakaretleri yüzünden sevk edildi. Sen böyle bir makamı tenkit edebilirsin yaptığı işi beğenmeyebilirsin fakat hakaret edemezsin, küfür edemezsin. Burası öyle bir makam. En çok sinirlendiğim olaylardan biiri. Ben Ali Sami Yen'in koltuğuna hakaret edildiği için bazı kişileri disipline sevk ettik. Genel Kurul Üyesi de olsa Ali Sami Yen'in koltuğuna küfür edilmemesi lazım.

"TARAFTARIMIZI MUTLU EDECEĞİZ"
Ben önümüzdeki sene dönüşüm olacağına inanıyorum. Taraftarı bu sene üzdük. Onun mahcubiyeti içindeyiz. Galatasaray Spor Kulübü Yönetim Kurulu'nun taraftarını güldürmek, onları memnun etmek mecburiyeti var. Son iki sezon bunu yapamadık. Çok kararlıyız, taraftarı memnun edeceğiz. Stadı doldurmak için elimizden geleni yapacağız.

"ERGİN ATAMAN'IN KALMASINI İSTERİM"
Ergin Ataman kalıyor diye düşünüyorum. Daha sezon bitmedi, konuşacağız. Kalmasını da isterim. Taraftar ile olan çekişmeyi aile içi çekişme olarak görmek lazım. İstem dışı söylemler ve davranış biçimleri oluyor. Seneye Eurocup'tayız. Buna uygun bir takım oluşturacağız.

"RİVA'DAN TAZE PARA GELECEK"
Riva'da son durum; projeler bitti. Dün itibarı ile Emlak Konut bir açıklamada bulundu. Haziran ayında ihaleye çıkkacaklar. Bu şu anlama geliyor. İnşaatın yapılma safhasına geçilmesi... Galatasaray'a oradan kaynaklanan haklarından gelecek taze para anlamına geliyor. Çok çabuk hareket ettiler, bu anlamda onlara teşekkür ediyorum. İhale çıkılmasıyla Galatasaray'a yeni bir fon gelmesini sağlayacak. Bu fonun da adresi belli. Banka borçlarının tasfiyesi için kullanılacak. Sezonun bitmesiyle birlikte stadın yanındaki yeni salonun inşaat faaliyetine başlamayı düşünüyoruz.

"BİRBİRİMİZİ SEVMEK ZORUNDAYIZ"
Taraftarlarımıza sözüm; Galatasaray'ı sevmekten geri durmasınlar. Galatasaray bir aşk. Maçlara gelsinler. Biz kendimizi affettirmek, yaptığımız hataları tekrarlamamak üzere hazırlanıyoruz. Bütün camiaya yönetimi beğenen beğenmeyen herkese saygılarımızı gönderiyorum. Birbirimizi sevmek zorundayız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder