25 Eylül 2014 Perşembe

Fenerium bu yıl 120 mn TL ciro hedefliyor


Habertürk gazetesinin haberi



Tek rakibi Bayern

Fenerium tam anlamıyla bir marka oldu. Taraftarın müthiş ilgisi, Fenerium’u her geçen gün büyütüyor

  • Fenerium Satış ve Pazarlama Müdürü Tezcan Şaylı: "Fenerium geliri, naklen yayın gelirlerini geçti."Sonra Oku

Fenerium Satış ve Pazarlama Müdürü Tezcan Şaylı: "Fenerium geliri, naklen yayın gelirlerini geçti."





HTSPOR / Meriç MÜLDÜR
Fenerium tam anlamıyla bir marka oldu. Taraftarın müthiş ilgisi, Fenerium’u her geçen gün büyütüyor. Satışlarda rekor üstüne rekor kırılıyor. Şu anda ürün yetiştirilemez hale gelinmiş durumda. Firma, ticari ürün gelirinde Avrupa’da ilk 10’da. Ürün çeşitliliği anlamında tek rakibi Bayern Münih. Tam 5101 ürün çeşidi var. Yılın son çeyreğinde prezervatif de ürünler arasındaki yerini alacak. Bu konuda Eczacıbaşı ile lisans sözleşmesi imzalandı.
Son üç sene içinde ciro yüzde 30 artarken kardaki artış yüzde 32 ila 39 arasında oldu. Bunun nedeni de kulübün kendi açtığı mağaza sayılarını artırması. Mağazayı kulüp işletince, doğal olarak aradaki kar marjı da kulübe kalıyor. Geçen ay 38 farklı ülkeye gönderim yapan Fenerium’dan Türkiye’nin 81 iline de ürün gidiyor. Buna Trabzon da dahil. Burada özellikle Trabzon ile ilgili çok çarpıcı bir detay var. Fenerium Satış ve Pazarlama Müdürü Tezcan Şaylı’nın verdiği bilgiye göre sanal mağaza aracılığıyla (www.fenerium.com.tr) satış yapılan iller özelinde en çok satış yapılan illerden biri Trabzon. Trabzon’a ilişkin ayrı bir nokta daha var ki o da çok ilgi çekici. Tezcan Şaylı bunu da şöyle anlatıyor: “BizimFenerbahçe Dergimiz var. Trabzon’da dergi aboneliklerimiz vardı. ‘Dergiler bize gelmiyor’ şeklinde şikayetler almaya başladık. Bir araştırdık ki PTT görevlisi dergileri çöpe atıyormuş. Ondan sonra dergileri adreslere poşete koyup göndermeye başladık. Böyle bir enteresan hikayesi var Trabzon’a giden ürünlerin.”
"HEDEF 120 MİLYON LİRA CİRO"
Geçen seneyi 87.9 milyon lira ciro ile kapattıklarını, bu sene ise 120 milyon lira ciro hedeflediklerini belirten Tezcan Şaylı, Fenerium ile ilgili olarak şunları söyledi: “Hedef 120 milyon lira ve şu anda 76 milyon liradayız. Bu bir rekor. Ağustos ayını da rekor ciro ile kapattık. 14 milyon lira dolayında. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyasladığımızda yüzde 45’lik bir büyüme mevcut. Formaları satışa çıkarttığımız 19 Temmuz tarihinden bu yana 155 bin adetlik satış rakamına ulaştık. 2013 ile kıyasladığımızda yüzde 132’lik bir artış var. Bu rakam yıl sonu için belirlediğimiz hedefe emin adımlarla yürüdüğümüzün bir göstergesi.”
"NAKLEN YAYIN GELİRİNİ GEÇTİ"
“Fenerium geliri, naklen yayın gelirlerini geçti. Her kulübün en önemli gelir kaynağı naklen yayınlardır, bizde öyle değil. Taraftarımız lisanslı ürün tüketimi konusunda çok yüksek bir yüzdeye sahip. Biz de bu bilinci artırmaya çalışıyoruz. 5101 ürün çeşidimiz var. Uçak maketinden tavlaya, okey takımından tespihe kadar. Ürün çeşitliliğinde iddialıyız. Delloite’nin yayınladığı Top 20 para liginde 18. sıradaydık. Ticari ürün gelirinde ilk 10’dayız. Ürün çeşitliliği anlamında bizi geçen bir tek Bayern Münih var. Onlar özel giyim de yapıyor. 1.5 aydır her gün full çalışıyoruz. Başkanımız her akşam geliyor, durum değerlendirme toplantıları yapıyoruz. O anlamda operasyonu çok daha hızlandırdık.”
JAPONYA’DAN NİJERYA’YA...
Fenerium, Türkiye genelinde 26 ilde 95 mağaza ile hizmet veriyor. 62 tanesi kulübe ait, 33 tanesi bayi. Üç gezici tır ülkeyi 365 gün dolaşıyor. www.fenerium.com.tr internet sitesinden alınan siparişler 3 günde adrese teslim ediliyor. Yoğun dönemlerde günde 2 bin 500 sipariş geldiği oluyor. İnternetten satışta eylül ayının cirosu 14 milyon lira. Geçen ay aralarında Japonya, Avustralya, Nijerya, ABD, Kanada, Fas, Malta, Yeni Zelanda’nın da bulunduğu 38 farklı ülkeye ürün gönderildi. İşin ilginci bu ülkelerden alım yapan kişilerin Türk değil, o ülkelerin milliyetinden olmaları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder