Öncelikle her iki rapora dair yazılarımız ekte yer alıyor:
Rakamlar değerleme raporlarından ve KAP açıklamalarında alınmıştır:
Fenerium grafik ve tablolarında yer alan rakamlar Denet Bağımsız Denetim tarafından hazırlanan değerleme raporunda yer alan:
- 2013-17 dönemi tahmini satış rakamları
- FAVÖK (Faiz, amortisman ve vergi öncesi kar)* tahminleri serbest nakit akışı, sermaye harcamaları, amortisman ve çalışma sermayesi değişim rakamlarından türetilen rakamlardır
GS Store grafik ve tablolarında yer alan rakamlar PwC tarafından hazırlanan değerleme raporunda yer alan:
- 2013-17 dönemi tahmini net satış çarpanı
- ve yine aynı dönem için FAVÖK* çarpanı rakamları ve Firma Değeri rakamları kullanılarak türetilen rakamlardır
FAVÖK, Faiz amortisman ve vergi öncesi kar rakamı olup, şirketleri karşılaştırmada ve karlılığını ölçmekte kullanılan ve finansman, vergi ve yatırım maliyetlerini devre dışı bırakarak değerlendirme yapmaya yarayan bir karlılık rakamıdır. Daha çok şirket değerlemelerinde kullanılır.
Mağaza sayıları ise şirketlerin web sitelerinden alınmıştır.
Kıyaslama şöyle:
Kıyaslama şöyle:
Bu değerlere göre hesaplanan FAVÖK marjları arasında Fenerium lehine çok büyük bir fark sözkonusu, kesin nedenini bilemiyoruz, GS Store'daki 20 iki yılda yaşanan hızlı büyümenin olumsuz operasyonel etkisi ya da forma sponsorluk anlaşmasından kaynaklanan nedenler olabilir. Özellikle 2013'de %12.7'den 2014-15 dönemindeki satış ilgi çekici.
Öte yandan Fenerium cirosunun içerisinde %6.8 oranında isim hakları geliri var, bu rakam karlılığı aynı oranda artırıyor. O etki dışarı çıkarılırsa, FAVÖK marjı %22.4'e geriliyor. Yine de GS Store rakamının oldukça üzerinde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder