KPMG Türkiye’nin, Süper Lig ekonomisini ele alan araştırmasına göre, ligden düşmek takımlar için ekonomik anlamda bir kâbus. O yüzden alt sıralardaki takımlar her zamankinden daha fazla mücadele etmek zorunda
Süper Lig'de her puan milyon TL demek
19 Nisan 2016 Salı, 02:36:21Güncelleme: 03:32:51
KPMG Türkiye’nin, Süper Lig ekonomisini ele alan araştırmasına göre, ligden düşmek takımlar için ekonomik anlamda bir kâbus. O yüzden alt sıralardaki takımlar her zamankinden daha fazla mücadele etmek zorunda
GAZETE HABERTÜRK
Spor Toto Süper Lig’de sezonun sonu yaklaşırken, takımların kümede kalma savaşı en az şampiyonluk yarışı kadar dikkat çekiyor. KPMG Türkiye’nin, Süper Lig ekonomisini ele alan araştırmasına göre, ligden düşmek takımlar için ekonomik anlamda tam bir kâbusa dönüştüğü için alt sıralardaki takımlar her zamankinden daha fazla mücadele etmek zorunda. Her ne kadar ligi üst sıralarda bitiren takımlarla küme düşme potasındaki takımların gelirleri arasında ciddi fark olsa da KPMG’nin raporuna göre, bu durum ligde olmanın avantajını hiçbir şekilde azaltmıyor. Çünkü en başarısız kulüplerin kazançları bile 1. Lig kulüpleriyle kıyaslanamayacak durumda. Öte yandan son yıllarda Süper Lig’de her takımın birbirini yenmek için kıyasıya maça asılmasının nedeni de tamamen ‘duygusal’. Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) bütün Süper Lig kulüplerine puan başına ödediği rakamlar zaten bunu açıklayacak boyutta. Şöyle ki, TFF, sezon başında kulüplere 16 milyon TL ayakbastı parası veriyor. Kulüpler sezon içinde her beraberlikte 600 bin TL, her galibiyette ise 1.2 milyon TL kazanıyor.
Spor Toto Süper Lig’de sezonun sonu yaklaşırken, takımların kümede kalma savaşı en az şampiyonluk yarışı kadar dikkat çekiyor. KPMG Türkiye’nin, Süper Lig ekonomisini ele alan araştırmasına göre, ligden düşmek takımlar için ekonomik anlamda tam bir kâbusa dönüştüğü için alt sıralardaki takımlar her zamankinden daha fazla mücadele etmek zorunda. Her ne kadar ligi üst sıralarda bitiren takımlarla küme düşme potasındaki takımların gelirleri arasında ciddi fark olsa da KPMG’nin raporuna göre, bu durum ligde olmanın avantajını hiçbir şekilde azaltmıyor. Çünkü en başarısız kulüplerin kazançları bile 1. Lig kulüpleriyle kıyaslanamayacak durumda. Öte yandan son yıllarda Süper Lig’de her takımın birbirini yenmek için kıyasıya maça asılmasının nedeni de tamamen ‘duygusal’. Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) bütün Süper Lig kulüplerine puan başına ödediği rakamlar zaten bunu açıklayacak boyutta. Şöyle ki, TFF, sezon başında kulüplere 16 milyon TL ayakbastı parası veriyor. Kulüpler sezon içinde her beraberlikte 600 bin TL, her galibiyette ise 1.2 milyon TL kazanıyor.
Araştırmada ligi ilk altı sırada bitiremeyen takımların kazançlarının arasındaysa daha önce şampiyonluk kazanamadıkları için çok ciddi bir fark olmadığı belirtilerek “2014- 2015 sezonunu 7. sırada bitiren Mersin İdman Yurdu 36.4 milyon TL kazanırken, son sırada tamamlayan Balıkesirspor 28.6 milyon TL kazandı” denildi.
ÜSTLERDE GELİR FARKI AZ
Araştırmada ligin üst sırasındaki takımlar arasında gelir farkının az olduğu belirtilerek şu ifadelere yer verildi: “Üst sıralara bakıldığında takımların kazançlarının birbirine çok yakın olduğunu görmek mümkün. Şampiyon Galatasaray 91.3 milyon TL kazanırken, ligi ikinci sırada bitiren Fenerbahçe’nin kazancı 87.7 milyon TL oldu. Ligin üçüncüsü Beşiktaş ise 72.7 milyon TL kazandı. Bu kulüpleri diğerlerinden ayıran faktör kazanılan toplam şampiyonluk sayıları oluyor. Şampiyon takımın maddi gelir olarak yarattığı asıl fark UEFA Şampiyonlar Ligi sayesinde gerçekleşiyor.”
SON ŞAMPİYON GALATASARAY 91.3 MİLYON TL KAZANDI
Araştırmada 2014-2015 sezonu şampiyonu Galatasaray’ın toplam kazancının 91.3 milyon TL olduğu belirtilerek şu bilgilere yer verildi: “Bunun 16 milyon TL’si ayakbastı parası, 15 milyon TL’si şampiyonluk parası, 28.5 milyon TL’si daha önceki 19 şampiyonluğun ödülü olurken 31.8 milyon TL’si de topladığı puanlardan geldi.”
UEFA YERİNE LİGDE KALMAK HEDEFLENİYOR
Araştırmaya göre, kulüpler gelir getirmediği için Türkiye Kupası’na daha az önem veriyor. Hatta bunu bazı kulüp başkanları açık açık deklare ediyor. Kupada şampiyon olmak ya da şampiyon olsalar bile bir sonraki sezon UEFA Avrupa Ligi’nde gruplara kalmak kulüpler için gerçekçi bir hedef olmuyor. Bazı takımlar ligde kalabilmek için bu kupadaki maçlara yedek ağırlıklı kadrolarla çıkıyorlar.
Araştırmaya göre, kulüpler gelir getirmediği için Türkiye Kupası’na daha az önem veriyor. Hatta bunu bazı kulüp başkanları açık açık deklare ediyor. Kupada şampiyon olmak ya da şampiyon olsalar bile bir sonraki sezon UEFA Avrupa Ligi’nde gruplara kalmak kulüpler için gerçekçi bir hedef olmuyor. Bazı takımlar ligde kalabilmek için bu kupadaki maçlara yedek ağırlıklı kadrolarla çıkıyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder