25 Ocak 2014 Cumartesi

Aziz Yıldırım'ın çeşitli projeler ve finansal konularla ilgili açıklamaları

Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım, Divan Kurulu’nda açıklamalar yaptı. Aziz Yıldırım konuşmasında Başbakan Erdoğan'ın Fenerbahçe Bankası ve Fenerland projeleri hakkındaki eleştirilerine yanıt verirken Erdoğan'ın 1995 yılında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı görevini yürütürken yaptığı açıklamaları hatırlattı. Açıklamadan finansal konular ve gündemdeki projelerle ilgili olan kısımları özetleyerek verelim:




  • Fenerbahçe vergilerini ödemektedir. Bizden başka kimsenin ödediğini zannetmiyorum.
  • Amatör sporu Fenerbahçe ayakta tutmaktadır. Bunun da bedeli vardır. 20-25 milyon Dolar harcıyoruz. 
  • Devlet her şeyden vergi alıyor. %7 pay istiyorlar. Gençlik Spor Müdürlüğü, Fenerbahçe’ye ne verdi? Sıfır. Devletin spora önem vermesi lazım. 
  • Devlet, vergi faizlerinde indirim yapıyor, iyilikmiş gibi. 
  • Yayın hakkını serbest bıraksınlar. Biz bugün Fenerbahçe olarak havuz dışında yayın haklarını satarsak para alırız. Geçen sene 125 milyon dolar, iki gurup teklif etti. Anadolu kulüpleri havuzdan yararlanıyor diye sıcak bakmadık. Ancak artık sıcak bakacağız. Bundan sonra çıkmayı düşünüyoruz. 
  • İddaa’daki isim hakkı serbest bırakılsın. Biz bununla ilgili yazı yazdık, cevap bile vermediler. Bütün kulüplerin hakkı verilmeli. 3 milyar Dolar para kazandılar. Kulüplere dağıttıkları para %10 değildir. Kulüplerin hakkı yeniyor. En çok da bizim hakkımız yeniyor.
  • İddia'da oynanan yerli maçların %20'si Fenerbahçe maçlarına oynanıyor.
  • Benim isim hakkı için aldığım paranın aynısını diğer kulüpler de alıyor. Benim ismim para ediyor. 
  • Bütün kulüplerin üstünden para kazanılıyor. En çok Fenerbahçe’nin. Fenerbahçe bir taraftan bağlanmış, zincirlenmiş bir taraftan inek gibi emiliyor ama karşılığını alamıyor.
  • Fenerbahçe için yapacağımız projeleri açıkladık, devlet büyükleri bizi bombardımana tuttular.
Kalamış Yat Limanı İhalesi: 
  • Kalamış’ta ihale yapılacak. Bu ihalede Kalamış'ta yat limanı yapılacak. Ben çıkarmıyorum, devlet bunu ihaleye çıkaracak. Ben de böyle bir projenin içinde yer almak istedim. Koç grubu ile Ferit Şahenk ile görüştüm. 'Bizi de alın yüzde 20 gibi küçük bir pay alalım, Fenerbahçe'ye de katkı olsun' dedim. Zamanı gelince sizi alırız dediler. 'Vay efendim bunu yapamazsınız. İzni kimden aldınız?' Ben yapmadım kardeşim siz ihaleye çıkartıyorsunuz, ben giriyorum.

Banka Projesi: 
  • Geldik banka projesine. Öyle 300 milyon dolara kurulacak bir banka değil, bir büyük banka değil, 20 milyon Euro'luk küçük bir banka. Tahvil ihraç edecek, sermayesi olacak, sonra büyüyecek. Tabii devletten izin alacağız. Devletten izin almadan böyle bir şey yapabilir misiniz? 
Kenan Evren Projesi: 
  • Kenan Evren'in yerine AVM yapılması... İmar planını dahi çıkardık, okulları teslim ettik. 40 trilyon liraya 3 tane okul yaptık. Orasını devlet bize bağışlamıyor. Kiralarını da alacaklar, Gelirden pay alacaklar, ayrıca kira alacaklar. Belediye'den de imarını hallettik. Şu anda da Maliye Bakanı'yla anlaşmalar yapılıyor. Bu yaz sonu kulübe teslim edilmiş olacak. Projeler hazır. Ben yoksam da arkadaşlarım bu projeyi hayata geçirecek. 
FenerLand Projesi: 
  • Dereağzı’nda futbol sahasının olduğu yere bu projeyi yapalım dedik. Çarşı yapalım, lüks mağazalar, yeme içme yerleri olsun. Bir taraf vatandaşa açık olsun, diğer taraf kulüp üyelerine ait olsun dedik. Sayın Başbakanımız 1995 yılında FenerLand projesinin yapılması için destek olmuştu. 
  • 1996 yılında Sayın Başbakan Belediye Başkanı'yken Fenerbahçe Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada "Dereağzı'nda Fenerland projesi bir an önce hayata geçirilmelidir" demiştir. 



Açıklamaların bir kısmı ekte yer alıyor: 

http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/25650274.asp 


Aziz Yıldırım'dan önemli açıklamalar25 Ocak 2014
Başbakan'ın eleştirilerine cevap verdiFenerbahçe'nin olağanüstü Divan Kurulu Toplantısı, kulüp başkanının konuşmasıyla başlayarak bir ilke imza attı. Başkan Aziz Yıldırım konuşmasında Başbakan Erdoğan'ın Fenerbahçe bankası ve Fenerland projeleri hakkındaki eleştirilerine yanıt verirken Başbakan Erdoğan'ın 1995 yılında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı görevini yürütürken yaptığı açıklamaları hatırlattı.
Yıldırım, Divan Kurulu'nda yaptığı konuşmada şunları söyledi:
VEDA ETMİYORUM, BURADAYIMDeğerli Fenerbahçeliler, değerli arkadaşlar. Ben veda etmiyorum ben buradayım. Bugün konuşmayacaktım ama hepimiz göreceğiz, yaşayacağız.
ŞİKE YAPMADIKBiz şike yapmadık. Siyasi bir olayın içerisindeyiz. Fenerbahçe ve Aziz Yıldırım’ın tek farkı hep Cumhuriyet'in yanında oldu. Bu kulübe hiçbir zaman siyaset sokmadık. Hepimizin bir düşüncesi var ama bunu hiçbir zaman kulüp bünyesine sokmadık. Kulübe siyaset sokmadım.
FENERBAHÇE SON KALEDİR VE YIKILMAZFenerbahçe Atatürk’ün kulübüdür. Fenerbahçe Türkiye’nin son kalesidir ve bu kale hiçbir zaman yıkılmaz. Bugün gelinen noktada Fenerbahçelilerin ve kamu vicdanının bunun bir şike olayı olmadığını görüyordur.
BAŞBAKAN DA 'BUNLAR HAKSIZ' DİYE SÖYLÜYORÜç senedir çektiklerimizle gelinen noktada kumpas kurulması, iftiralarla dolu fezlekeler hazırlanması, bizler için savunma olayını ortadan kaldırmıştır. Bizim haklıyız ya da haklı değiliz söylemlerine gerek yok. Zaten sayın Başbakan söylüyor bunlar haksız diye.
FENERBAHÇELİ DOĞDUM FENERBAHÇELİ ÖLECEĞİMBen Fenerbahçeliyim ve Fenerbahçeli doğdum, Fenerbahçeli öleceğim. Bir sevda bu.
BİR ESERE BİLE İSMİMİ VERMEDİMO kadar eser yaptım, bir esere bile ismimin konmasını istemedim.
KULÜBÜN KAPISINDA BEKÇİ OLURUMBen bu kulübün kapısında bekçi olmaya hazırım ve ona talibim. Benim onursal başkan olma isteğim yok.
BURADA PADİŞAHLIK YOKCezaevine girersem ne olacak diyenlere... Fenerbahçe'nin bir tüzüğü var ve tüzük ne diyorsa o olur. Aziz Yıldırım'ın dedikleri ile olmaz. Sadece imkanım olursa gelir oyumu kullanırım. Burada padişahlık sistemi yok.
FENERBAHÇE AKAR YOLUNU BULURBenim düşüncemde, benim kafamda bir şey yok, benden sonra Fenerbahçe akar yolunu bulur. Bu süreçte iyi şeyler yaptığımı düşünüyorum. Dünkü toplantı geleceğe dönük, bunu şunu yapacağız meselesi olmasın diye iptal edildi.
HER SABAH POLİS GELECEK DİYE BEKLİYORUZBiz de her sabah evimizde polis gelecek diye bekliyoruz.
BUNDAN SONRA SICAK BAKACAĞIZBiz bugün Fenerbahçe olarak havuz dışında yayın haklarını satarsak para alırız. 2011 yılında 25 milyon dolar iki kuruluş teklif etti. Biz Anadolu kulüpleri havuzdan yararlanıyor diye sıcak bakmadık. Ancak artık sıcak bakacağız. Bundan sonra çıkmayı düşünüyoruz. Devlet her şeyden pay alıyor. Bana katkısı ne? Yok. Devletin koyduğu bu paraların ortadan kalkması lazım. Devlet sporu üvey evlat gibi görüyor. Spor kulüpleri gidiyor borçlanıyor onlar da vergisini siliyormuş gibi görünüyor. Halbuki öbür tarafta haklarımız ödenmiyor. Benim isim hakkı için aldığım paranın aynısını diğer kulüpler de alıyor. Benim ismim para ediyor. 
FENERBAHÇE İNEK GİBİ EMİLİYOR AMA KARŞILIĞINI ALAMIYORBütün kulüplerin üstünden para kazanılıyor. En çok Fenerbahçe’nin. Fenerbahçe bir taraftan bağlanmış, zincirlenmiş bir taraftan inek gibi emiliyor ama karşılığını alamıyor.
DEVLET BÜYÜKLERİ BİZİ BOMBARDIMANA TUTTUFenerbahçe için yapacağımız projeleri açıkladık, devlet büyükleri bizi bombardımana tuttular.
FENERLAND PROJESİ İÇİN NASIL YAPAR DEDİLERKalamış’ta ihale yapılacak. Bu ihalede Kalamış'ta yat limanı yapılacak. Ben çıkarmıyorum, devlet bunu ihaleye çıkaracak. Ben de böyle bir projenin içinde yer almak istedim. Koç grubu ile Ferit Şahanek ile görüştüm. 'Bizi de alın yüzde 20 gibi küçük bir pay alalım Fenerbahçe'ye de katkı olsun' dedim. 'Vay efendim bunu yapamazsınız. İzni kimden aldınız?' Ben yapmadım kardeşim siz ihaleye çıkartıyorsunuz ben giriyorum.
BANKA PROJESİ İÇİN DEVLETTEN TABİ İZİN ALACAĞIZ 
Geldik banka projesine. Öyle bir büyük banka değil küçük banka. Tabii devletten izin alacağız. Devletten izin almadan böyle bir şey yapabilr misiniz? 
FenerLand projesi. Dereağzı’nda futbol sahasının olduğu yere bu projeyi yapalım dedik. Bir taraf vatandaşa açık olsun diğer taraf kulüp üyelerine ait olsun dedik, vay efendim bunu nasıl yaparlar dediler.BU SENE MUHAKKAK FENERBAHÇE ŞAMPİYON OLMALISize bir tutanağın sonunu okuyacağım. Sayın Başbakanımız 1995 yılında FenerLand projesinin yapılması için destek olmuştu. Bugün ise sen bunu nereden yapacaksın deniyor. Hepinizden tek ricam var. Statlara yeni bir şey getirildi çok özür dilerim yuh deseniz statlar kapanıyor. Bu sene Fenerbahçe muhakkak şampiyon olmalı. Olsa ne olur olmasa ne olur ama birlik ve beraberliğimiz için şampiyon olmamız lazım. Hepimizin Fenerbahçe’ye sahip çıkması lazım.
KAPICISI OLMAYA RAZIYIMBu üç yıl içinde yaşadığım, birebir yaşadıklarımız hepsi var. Günü geldiğinde hepsini sizinle paylaşacağım. Sakin olalım. Pazartesi günün statta maçı da ceza yemeden atlatalım. Önümüzdeki günlerde neler olacağını görelim ona göre tepkimizi dile getiririz.  Ben hiçbir titrin peşinde değilim. Ben buranın kapıcısı olmaya razıyım.
Taraftarımıza kongre üyelerimize vicdanı olan herkese teşekkür ediyorum. 



http://skorer.milliyet.com.tr/aziz-yildirim-dan-olay-aciklamalar-/fenerbahce/detay/1827061/default.htm





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder